5 نکته مهم در رابطه با سیپ ترانک مخابرات

سیپ ترانک مخابرات نسل جدید و پیشرفته ای از سرویس های آنالوگ معمول است که بر بستر اینترنت راه اندازی شده و می تواند جایگزین عالی برای خطوط آنالوگ باشد با این نکته که امکانات بیشتری را نیز در اختیار شما قرار می دهد. چنان چه برای خرید و داشتن سیپ ترانک ترغیب شده‌اید لازم است بدانید که داشتن آگاهی قبل از خرید نکته مهمی است که هر خریدار باید بداند؛ با این توصیه، در راستای خرید سیپ ترانک مخابرات نیز لازم است حداقل پنج نکته زیر را در خاطر داشته باشید تا بتوانید سنجیده تر و آگاهانه تر عمل کنید پس با ما همراه شوید!

نکته اول: سیپ ترانک مخابرات چیست؟

سیپ ترانک یکی از انواع خطوط ثابتی است که توسط شرکت مخابرات و سازمان های ارائه دهنده خطوط تلفن یا اینترنت واگذار می شوند. سیپ ترانک های واگذار شده توسط شرکت مخابرات را سیپ ترانک مخابرات می گویند که بر روی نسل جدید شبکه های مخابراتی با عنوان Next Generation Network یا NGN پیاده سازی می شوند. نسل جدید شبکه های مخابراتی یا همان NGN که سیپ ترانک ها بر روی آن راه اندازی می شوند، شبکه هایی هستند که به وسیله آن ها می توان اطلاعات و سرویس ها را در قالب بسته های اینترنتی بر مبنای IP ارسال کرد.

سیپ ترانک مخابرات چیست؟

نکته دوم: انواع سیپ ترانک مخابرات

خرید سیپ ترانک و راه اندازی آن، پروسه کاری و زمانی مخصوص به خود را دارد. چنان چه قصد خرید سیپ ترانک را دارید در گام اول باید به سراغ خرید خطوط سیپ ترانک بروید. برای خرید سیپ ترانک شما دو انتخاب دارید اینکه به شرکت مخابرات محل سکونت خود مراجعه کنید و از آن ها درخواست خطوط سیپ ترانک مخابرات داشته باشید یا اینکه به شرکت های ارائه دهنده اینترنت همچون شاتل، آسیاتک و غیره مراجعه کرده و خطوط مناسب با شرکت و نیازهای خود را خریداری کنید.

خطوط عرضه شده در مخابرات در چهار دسته خطوط یکطرفه 5 رقمی، خطوط دوطرفه 8 رقمی، خطوط تلسی و خطوط FTTH تقسیم بندی می شوند. خطوط یکطرفه، دو طرفه و تلسی بر روی زوج های سیمی راه اندازی می شوند و با خرید این هر یک از این خطوط مالکیت آن ها به شما داده می شود این در حالی است که خطوط FTTH بر بستر فیبر نوری قرار دارند و برخلاف خطوط زوج سیمی، فقط به شما اجاره داده می شوند. توضیحات بیشتر را می توانید در راهنمای خرید خطوط سیپ ترانک مشاهده کنید.

انواع سیپ ترانک مخابرات

نکته سوم: مزایای استفاده از سیپ ترانک مخابرات

چرا باید خطوط سیپ ترانک را خریداری کنیم؟ پرسشی است که به نوعی ما را به این چالش دعوت می کند که چرا در شرکت های خصوصی و دولتی، سازمان ها و ادارات به خطوط سیپ ترانک نیاز داریم؟

همانطور می دانید سیپ ترانک مخابرات یا ISP به سخت افزار کمتری نیاز دارد زیرا پیاده سازی آن بیشتر بر بستر شبکه و اینترنت می باشد و اطلاعات از طریق پروتکل اینترنت یعنی IP ارسال می شوند. مزیت دوم سیار بودن این خطوط است به این معنا که با جابه‌جا شدن شرکت، نیازی به تغییر شماره تلفن و خطوط نیست به همین دلیل با داشتن سیپ ترانک این نگرانی بزرگ که در بیشتر اوقات منجر به از دست دادن مشتریان می شود رفع شده و مدیران شرکت ها و سازمان ها از این بابت می توانند آسوده خاطر باشند.

سیپ ترانک می تواند جایگزین خوبی برای خطوط آنالوگ قدیمی باشد زیرا علاوه بر داشتن تماس های صوتی با کیفیت برخلاف خطوط آنالوگ، آبونمان هم ندارد و این می تواند یک مزیت محسوب شود. مورد چهارم قابل استفاده بودن سیپ ترانک در هر جای ایران است به شرط آن که در آن موقعیت جغرافیایی دسترسی به اینترنت وجود داشته باشد.
مزیت پنجم که شاید مهم ترین باشد امکان دریافت خطوط با سرشماره دلخواه و حتی تعداد دلخواه است بدون اینکه نیاز باشد دردسرهای دریافت خطوط آنالوگ را پشت سر بگذارید. مزیت ششم و آخر، کم هزینه بودن خطوط سیپ ترانک مخابرات است از این نظر که تعرفه مکالمات از طریق سیپ ترانک پایین تر از خطوط سنتی آنالوگ بوده و همچنین در اغلب موارد نیازی به پرداخت هزینه های نگهداری آنچه که در خطوط E1 مشاهده شد، نیست.

مزایای استفاده از سیپ ترانک مخابرات

نکته چهارم: تجهیزات مورد استفاده در سیپ ترانک

پس از خرید خطوط سیپ ترانک مخابرات نوبت به راه اندازی سیپ ترانک می رسد پس در این بخش برای شما توضیح خواهیم داد که تجهیزات سخت افزاری مورد نیاز برای سیپ ترانک کدامند؟

برای راه اندازی خطوط سیپ ترانک قبل از هر چیز به یک مودم مخابراتی نیاز دارید که به عنوان مودم های انتقال دیتا نیز شناخته می شوند. مورد بعدی سرور ویپ (VOIP) یا سانترال های تحت شبکه هستند که راه اندازی خطوط سیپ ترانک با روتر سیسکو شاید به صرفه ترین آن ها از نظر اقتصادی باشد که نصب آن ها بر روی سانترال های قدیمی سری  TDE & TDA امکان پذیر است. داشتن گیت وی (Gateway) مورد سوم از تجهیزات مورد نیاز شما برای راه اندازی سیپ ترانک مخابرات می باشد البته باید نیاز شما برای داشتن آن بررسی شود که آیا برای اداره یا شرکت شما لازم است یا خیر. در آخر، تلفن های مبتنی بر آی پی (IP Phone) یا تلفن های تحت شبکه، تجهیزات بعدی مورد استفاده در سیپ ترانک ها هستند که در شبکه های ویپ نیز به کار می روند و از پروتکل SIP پشتیبانی می کنند.

تجهیزات مورد استفاده در سیب ترانک مخابرات

نکته پنجم: هزینه راه اندازی سیپ ترانک مخابرات

برای خرید سیپ ترانک باید هزینه کنید که این هزینه در دو بخش هزینه خرید خطوط سیپ ترانک مخابرات، هزینه خرید تجهیزات مورد نیاز برای نصب سیپ ترانک و در آخر هزینه راه اندازی آن از سوی متخصصین مخابرات و شبکه تقسیم بندی می شود.
اولاً، هزینه خرید خطوط سیپ ترانک مخابرات شامل هزینه اولیه خرید خطوط بعلاوه هزینه نگهداری خطوط است. دوماً هزینه تجهیزات سخت افزاری بخش دیگر از هزینه های راه اندازی سیپ ترانک هستند که با توجه به نوع تجهیزات مورد استفاده شما و تعداد آن ها متغییر است. چنان چه در این رابطه میخواهید بیشتر بدانید می توانید با ما تماس بگیرید.

جمع بندی

سیپ ترانک مخابرات با امکانات و ویژگی های جدید و کاربردیی که با خود به ارمغان آورده است می تواند تمام نیازها و مشکلات شما را در زمینه برقراری تماس در شرکت ها و ادارات را حل کند چرا که با ایجاد تماس های صوتی و تصویری با کیفیت مبتنی بر IP آن هم بر بستر اینترنت و همچنین واگذاری خطوط رند و دلخواه به تعداد مورد نیاز شما، توانست خود را به عنوان نسل جدیدی از ارتباطات بین دفاتر و سازمان ها معرفی کند. شایان ذکر است که شرکت ارتباط سنتر با داشتن بیش از ۱۹ سال سابقه کاری می تواند مرجع معتبری برای نصب سیپ ترانک و همچنین رفع تمام مشکلات سیپ ترانک های شما باشد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.