وبلاگ

راه اندازی ویپ راه حل مفید و کاربردی برای حل مشکل هزینه های تلفن است. مراحل و روش های مختلفی برای نصب و راه اندازی VOIP وجود دارند که با توجه به زیرساخت های شبکه اداره یا سازمان شما و همچنین برآورد نیازهای شما از نحوه استفاده از سرویس های ویپ انتخاب می شوند.

کاربرد سرویس ویپ در شرکت ها و سازمان ها روز به روز در حال افزایش است؛ زیرا بسیاری از شرکت ها برای ایجاد ارتباطات تلفنی خود جهت خرید، فروش، برقراری ارتباط بین شعب و غیره نیازمند یک سیستم تلفنی بهینه هستند.

در این قسمت، ۳ تکنیک طلایی و مهم آموزش داده می شود که برای امنیت دادن به روتربرد Mikrotik بسیار اهمیت دارد. تکنیکها شامل: تعیین گذرواژه برای روتر، افزودن کاربر جدید به روتر و تعیین میزان دسترسی روتر می باشد.

سیستم ویپ VOIP به عنوان یک روش بسیار کاربردی و کم هزینه تر از روش های سنتی سانترال، می تواند به شما این امکان را بدهد تا در بستر شبکه خود و با خیال راحت، اقدام به پیاده سازی یک روش مکالمه کاملا ایده آل و قابل برنامه ریزی نمایید.

در این قسمت از آموزش گام به گام میکروتیک مقدمات و پیش نیازهای کار با روتر میکروتیک و همچنین نحوه‌ی پیکربندی آن برای یک ارتباط پایدار و امن را توضیح دادیم. حتما این قسمت را با دقت مطالعه کنید

برای اینکه بدانیم "چه سیستم ویپی مناسب ماست؟" و "برای داشتن سیستم ویپ باید چه نکاتی را درنظر بگیریم؟"باید ابتدا انواع تکنولوژی های ویپ VOIP را بیشتر بشناسیم و بررسی کنیم.

تلفن ویپ (VOIP) مخفف Voice Over IP به معنی سوار کردن صدا روی شبکه‌های کامپیوتری و اینترنتی می‌باشد. ویپ شامل هر سیستمی است که مبتنی بر آی پی باشد و بتوان سیستم ارتباطی صوتی روی آن برقرار نمود.